Email marketing 1. rész
Listát mindenkinek kell építenie. Még annak is, aki webshopot szeretne működtetni. A listára azért van szükséged, hogy összegyűjtsd azokat az embereket egy kupacba, jelen esetben egy listára, akik érdeklődnek a témád, a termékeid iránt, és akiket aztán ezen a listán gyorsan, könnyen és ami a legfontosabb, költséghatékonyan fogsz tudni elérni a későbbiekben, folyamatosan is.
Gondold végig, vannak termékeid, van szolgáltatásod, elkészítetted a weboldalad, készen állsz az értékesítésre! De hogyan találnak rád a potenciális vásárlók? Hogyan szerzel érdeklődőket? Hogyan változtatod az érdeklődődet vásárlóvá?
A válasz, listaépítéssel és email marketinggel!
Igen, ez akkor is kihagyhatatlanul fontos lépés, ha történetesen webshopod van.
Szóval, szeretnéd felhívni magadra, a cégedre a figyelmet, szeretnél értékesíteni, pénzt keresni. Erre az egyik megoldás, hogy hirdetsz a Facebookon például. De most komolyan, minden termékedre, szolgáltatásodra akarsz külön hirdetést indítani? Tudod te az mennyi pénz? Ha csak és kizárólag hirdetéssel akarsz eladni, sokkal kisebb hatékonysággal fog menni, mintha listát kezdenél el építeni a követőidből.
Van ugyanis, egy nagyon fontos szabály, amit nem szabad elfelejteni: méghozzá az, hogy BIZALMAT kell építened! Még akkor is ( illetve, csak akkor igazán) , ha webshopod van. Az emberek már szívesen vásárolnak online is, de csak attól, akiben megbíznak, akinek a szakértelmét elismerik. Ezt egy hirdetésben nem tudod elérni.
Tehát, listát egyrészt azért kell mindenkinek építenie, mert sokkal költséghatékonyabb, mint folyamatosan hirdetni, másrészt pedig azért, mert az email marketing segítségével ébresztesz bizalmat az érdeklődőidben, építed fel a szakértői státuszodat és ezek segítségével konvertálod át az érdeklődődet vásárlóvá.
Azt mondtam, hogy listát építeni költséghatékony, nézzük meg, miért.
A listaépítés konkrétan azt jelenti, hogy egy ingyenesen, ajándékba adott csali anyag segítségével elkéred az érdeklődőd email címét, amit egy hírlevél küldő szoftverben összegyűjtesz ( azaz, listát építesz ). Majd ennek a listának meghatározott időközönként elkezdesz szépen kidolgozott, stratégiailag jól felépített és jól megfogalmazott, előre megírt és beállított hírlevél sorozatot küldeni. Ennek a hírlevél sorozatnak pont az a célja, amit fentebb is említettem, bizalmat építesz, megalapozod a szakértőséged és ELADSZ! Újra és újra. Hiszen újabb és újabb emaileket írhatsz, újabb és újabb termékekre hívhatod fel a figyelmet, újabb és újabb eladásokat generálhatsz! Költséghatékony, hiszen nem kell a termékeidet, mind az összeset, vagy a szolgáltatásodat direktbe, folyamatosan, drágán hirdetni, hanem egyszeri költséggel megszerzed a feliratkozód email címét és onnantól kezdve folyamatosan, heteken, hónapokon át gyakorlatilag ingyen küldhetsz neki információt és különböző ajánlatokat! Ezért mondtam, hogy a listaépítést akkor sem szabad kihagyni, ha webshopot akarsz működtetni!
Sokan temetik az email marketinget, vagy egész egyszerűen nem hisznek benne, mondván, ma már a közösségi média simán átvette a helyét az email marketingnek. Azonban nincs igazuk. Az email marketing, a listaépítés korántsem halott. Ellenben az érdeklődő szerzést csak mondjuk a Facebookra alapozni, annál nagyobb hiba.
Kell üzleti Facebook oldal, ez nem kérdéses, de csak egy csatornára alapozni az üzleti kommunikációdat óriási baklövés lenne. Tudniillik, hiába van mondjuk 100-200-1000 követője az oldaladnak, ha egy-egy posztodat a Facebook algoritmusának köszönhetően csak az oldalaid kedvelőinek 10-20 százaléka látja csak, azaz, ha nem emeled ki hirdetésként a posztjaidat, bejegyzéseidet, akkor csak elenyésző számban jelenik meg a követőidnek, érdeklődőidnek. Persze, ha fizetett Facebook hirdetést alkalmazol, az egészen más, akkor annyiszor és olyan értékben, azoknak fog megjelenni a hirdetésed, amennyit hajlandó vagy áldozni rá.
Tehát, az email marketinget, a listaépítést már csak emiatt sem igazán jó ötlet temetni. Még mindig akkor jutsz el a legbiztosabban az érdeklődőidhez, ha listát építesz belőlük és folyamatosan kommunikálsz velük, és használod az email marketinget.
A másik hatalmas előnye az email marketingnek, hogy gyakorlatilag csak egyszer kell megírnod, összeraknod a hírlevél sorozatodat és akár hónapokig, évekig nem, vagy csak alig kell hozzányúlnod. Egyszer dolgozol vele és aztán a háttérben automatikusan futva hozza neked az érdeklődőket, akikből vásárlók válnak.
Amikor elindítod az online vállalkozásod, akkor el kell indítanod vele egyidőben a listaépítést is, hogy minél hamarabb és minél hatékonyabban tudj értékesíteni.
Mit tegyél a listaépítés érdekében?
Írj blogot, cikkeket. Igen, akkor is, ha webshopod van. Írj sokat és rendszeresen, adj értéket, hasznos információkat, tudásanyagot a blogodban és itt, a cikked mellett az oldalsávban, vagy a cikked alatt, helyezz el egy email cím gyűjtésre alkalmas feliratkozói formot, mondjuk a hírleveleidre, blog értesítőre. A lényeg, hogy ne hagyd elmenni úgy az olvasód, hogy nem adta meg az email címét. Ha igazán jó blogcikkeket írsz, akkor lájkolják, megosztják és ingyen eljut másokhoz is, vele a lehetőség, hogy feliratkozzanak a listádra!
Legyen ingyenes csali anyagod! Amiért cserébe az érdeklődőd az email címével “fizet”. Kihagyhatatlan, igen, akkor is, ha webshopod van!
Kérdd meg a követőidet, hogy osszák meg a tartalamidat, ajánljanak másoknak is!
A témát egy következő cikkben folytatom.