Email marketing 2. rész – Tereld tölcsérbe az érdeklődőidet!

Szerző: | online marketing

Ebben a cikkben is az email marketinggel fogunk foglalkozni. Méghozzá azért, mert ez egy nagyon fontos területe és egyben eszköze az online vállalkozásnak. Még azt is megkockáztatom, hogy enélkül nem, vagy sokkal nehezebben lehet boldogulni az üzleti életben. Vétek kihagyni. Még akkor is, ha webshopban gondolkodsz.

Ahhoz, hogy email marketinget tudj folytatni, listát, azaz, email címeket kell gyűjtened. Legálisan!!! Felejtsd el, hogy listát vásárolsz, vagy innen-onnan összeszedegeted őket. Csak az tekinthető legálisan gyűjtött email címnek, amit önkéntesen, szabad akaratból, tudatosan adtak meg a számodra. És ezekre az email címekre, a listádra emaileket, hírleveleket kell küldened rendszeresen.

A hírleveleidben nem csak eladni kell, sőt, az email marketingednek a tanításról, információk átadásáról, szórakoztatásról kell elsősorban szólnia és persze, időnként sales emaileket, azaz vásárlásra ösztönző emaileket is kell küldeni, hiszen valójában ez a célod, hogy értékesíts.

Az email marketinged gyakorlatilag a sales funneledre, azaz, az értékesítési tölcséredre épül.

Nézzük meg, hogyan néz ki az értékesítési tölcsér filozófiája: ( képzelj magad elé egy tölcsért, aminek a szájába öntöd be az érdeklődőket. A tölcséred, a sales funneled innen indul, és egyenletesen halad lefelé az egyre szűkülő részek felé. )

  1. Figyelem ( csali anyag, Google kereső, blog cikk, hirdetés, a lényeg, hogy valamivel felhívtad magadra az érdeklődő figyelmét. Ez a legszélesebb része a tölcsérednek. Ide “ömlik” a legtöbb ember. )
  2. Érdeklődés ( azok, akik valamilyen módon rád találnak, elkezdenek érdeklődni picit komolyabban a témád iránt, érdekli őket a tartalmad, amit nyújtasz, ez már egy sokkal szűkebb terület )
  3. Döntés ( a tartalmaid iránt érdeklődők hoznak egy döntést, vásárolnak-e tőled vagy nem, akarják-e, hogy a te segítségeddel oldódjon meg a problémája vagy sem, itt már még szűkebb területről van szó)
  4. Cselekvés ( azok, akik úgy döntenek, hogy rád van szükségük a problémájuk megoldásához és szükségük van a termékedre, szolgáltatásodra, cselekednek és vásárolnak tőled, ez a tölcsér legszűkebb része )

 

Email tölcsér alapja:

  1. Érdeklődés
  2. Feliratkozás
  3. Csali átadása
  4. Emailek sorrendben érkeznek
  5. Értékesítés

Tereld a célközönséged a weboldaladra, ahol jó esetben mindenhol van egy feliratkozási lehetőség. Akár a kezdőlapodra érkezik, akár blog bejegyzést olvas, akár valamelyik oldaladra téved. A te elsődleges célod, hogy feliratkozzanak hozzád. Teljesen mindegy, milyen iparágban, milyen területen, milyen réspiacon dolgozol, akkor is ez az egyik legfontosabb célod. A hírlevél listádnak ugyanis sokkal könnyebb értékesíteni, sokkal könnyebb velük a kapcsolatot tartani, sokkal könnyebb bizalmat ébreszteni bennük, sokkal könnyebb, hogy szakemberként tekintsenek rád, mint egy teljesen hideg olvasó esetében. Az email marketinged során megtanítod, hogy jobb döntést hozzon. Megmutatod, hogy ismered a problémáját, szakértője vagy a problémájának, megbízhat benned és a lehető legjobb megoldás, ha tőled vásárol!

Milyen hívó szavakat, kifejezéseket használhatsz, hogy feliratkozzanak a listádra? Íme néhány gyakorlatias példa.

  • Töltsd le az ingyenes ebookomat!
  • Kérdd az ingyenes esettanulmányt x témában!
  • Ingyenes mini tanfolyam!
  • Ingyenes videók x témában!
  • Iratkozz fel a hírlevelekre! – ez most a GDPR-nak köszönhetően újra “divatba” fog jönni.

Konkrét ajándékért, konkrét tudásanyagért hamarabb megadja bárki az email címét. Az azonnali haszon miatt. Mert a csali anyagod is arról szól, hogy egy problémáját a célközönséged, hogyan tudja gyorsan orvosolni.

 

Az ingyenes csali anyag vagy más néven lead magnet a legfontosabb része az email marketingednek. Mert ezért cserébe kapod meg a célközönséged email címét. Ami viszont nagy értéket kell, hogy képviseljen. Valóban nagy értéket!

Erről fogok írni a sorozat következő részében.