Hogyan építs értékesítési tölcsért?

Ha a közösségi médiát használod arra, hogy felhívd a figyelmet a vállalkozásodra, webshopodra, akkor a célod tulajdonképpen az, hogy forgalmat irányíts a weboldaldra. De mi történik akkor, ha a látogató megérkezik az oldaladra? Ha termékeket értékesítesz, akkor a legfontosabb kérdés, hogy az oldaladra látogatókkal mit is kezdesz ott. Megfelelő stratégia nélkül potenciális ügyfeleket veszíthetsz el, vagy épp komoly bevételi lehetőségeket. Ezen pedig egy értékesítési tölcsér stratégia nagyon sokat tud segíteni.

De mi is az az értékesítési tölcsér?

Az értékesítési tölcsér pont olyan, mint amikor egy hagyományos tölcsért képzelsz magad elé, széles a tetején és nagyon szűk az alján. A tölcsér tetején érkeznek az érdeklődőid, ömlenek befelé a tölcséredbe és az értékesítési folyamataidon haladva keresztül egyre kevesebben jutnak el a végéig. Viszont a végére valódi, értékes, minőségi vásárlóid lesznek. A Te felelősséged az értékesítési tölcséred kialakítása során, hogy biztosítsd az utat a célközönséged számára ( lefelé a tölcsérben ) és minden egyes szakaszban megfelelően foglalkozz velük, pontosan úgy és azt kínáld nekik, ami épp akkor, az egyes szakaszokban szükségeltetik nekik. Ha jól építed fel ezt a folyamatot, egyre biztosabban fogják végrehajtani a különböző szakaszokban azt, amit te szeretnél tőlük, azaz, érdeklődőből vásárlóvá konvertálni őket.

A célközönségednek a tölcséredben haladásának több lépcsője van. A cél pedig a konverzió, azaz a vásárlás. Íme a lépcsőfokok:

 

  • Új ügyfelek, érdeklődők bevonzása
  • Felkelteni az érdeklődésüket
  • A terméked, szolgáltatásod megszerzésének a vágya
  • Eladás

Új ügyfelek, érdeklődők bevonzása

Természetesen az értékesítési tölcséred legszélesebb szakaszában fogod tudni a legtöbb embert irányítani. Kell is. Mivel nagyon sokan nem maradnak veled a tölcséred végéig. Többen le fognak morzsolódni. Vagy azért, mert nem vagy elég meggyőző, vagy azért, mert még nincsenek készen a vásárlásra vagy azért mert nem vagy vonzóbb a konkurenciádnál például. A lényeg, hogy aki csatlakozik hozzád a tölcsér tetején, az nem biztos, hogy a végéig is el fog jutni. Ezért kell minél több érdeklődőt beterelned a tölcséred tetején. A legfontosabb feladatod azonban az, hogy az itt belépő érdeklődőkből minél nagyobb számban konvertálj elkötelezett rajongókat, majd pedig vásárlókat. Minőségi vásárlókat.

Több forrásból is be tudod terelni az embereket a tölcséredbe: a Facebookról, fizetett hirdetésekből, tartalom marketing használatával például. A weboldaladra látogatókon felül használd a fizetett hirdetéseket ( facebbok, Google ), a közösségi média tartalmakat, ( ezért kell nagyon jó posztokat írnod például ). Mindezt azért, hogy megismertesd a céged, magad, a termékeid, a szolgáltatásod, a márkád a célközönségeddel.

Ahhoz, hogy az emberek be akarjanak lépni a csatornádba, fel kell nekik ajánlanod valami igazán érdekeset és értékeset is. Egy ellenállhatatlan ingyenes ajánlatot. Ez az ajánlat lehet egy hasznos ebook, egy email tanfolyam, egy videó tanfolyam, egy X százalékos vásárlási kupon, a lényeg, hogy az érdeklődőd email címéért cserébe adod. Így lesz egy olyan listád, melyre olyan embereket gyűjtesz, akiket érdekel az a téma, amivel a vállalkozásod foglalkozik,. Ennek a listának aztán össze kell állítanod és el kell indítanod egy email sorozatot. Ezen emailek segítségével tereled a feliratkozóidat egyre lejjebb és lejjebb a tölcséredben. Ezért nagyon nem mindegy, hogyan állítod össze a sorozatot.

Értékesítési tölcsér tartalom az érdeklődés elmélyítésére

A tölcsérednek ebben a szakaszában küldesz emaileket a feliratkozóidnak értékes tartalmakkal. És itt az értékesen nagyon komoly hangsúly van. Csak azért, hogy írj, csak azért, hogy eggyel több hírleveled legyen, ne írj. Csak olyan emailt szabad küldeni a feliratkozóidnak, amelyek valódi értéket tartalmaznak! Ez a lényege az egésznek! Gyakorlatilag van 90 napod, míg a feliratkozód érdeklődését elveszítheted, 90 nap alatt simán kihűlhet a begyűjtött email listád. Ennyi idő alatt kell küldened olyan emaileket, amelyek vásárlásra ösztönzik az érdeklődődet.

A tölcsér minden egyes különböző szakaszához megfelelően igazított emaileket kell küldened. Buzdítani a feliratkozóidat, hogy az egyes lépcsőfokokhoz tartozó feladatokat végezze el. Töltse le, olvassa el, lájkolja, kérdezzen, ossza meg, vegye meg. A lényeg, hogy teljesítse az épp aktuális szakaszhoz tartozó feladatot.

A tölcséred kezdeti szakaszában az a feladatod, hogy mélyitsd el a témádban a feliratkozódat, adj minél több tudást, tanítsd, oktatsd, készítsd fel a terméked, szolgáltatásod használatára az érdeklődőd és egyben építs bizalmat a cégeddel, magaddal kapcsolatban és tekintsen rád szakértőként, ha egy mód van rá.

Értékesítsd a termékeidet

Azokat, akik még mindig veled vannak ebben a szakaszban is, itt az ideje, hogy vásárlásra buzdítsd. Az ehhez a lépcsőfokhoz tartozó emailekben mutatod be a termékedet, szolgáltatásodat, itt pozicionálod magad és a termékeket, azaz, viszonyítod a konkurenciához, mégpedig úgy, hogy nem nevesíted őket, csak kiemeled, hogy te és a termékeid miben vagytok jobbak, miben nyújtasz többet, miben vagy más, miért téged és miért a te termékeidet érdemes választani.

Ebben a szakaszban tudod a terméked, szolgáltatásod sales oldalára is irányítani a célközönséged.

Vedd elő a legjobb ajánlataidat. Kínálj fel bónuszokat! Ajánlj fel százalékos kedvezményt, legyenek csomag ajánlataid, vagy legyen egyet fizet kettőt kap akciód! A lényeg, legyen különleges, egyedi az ajánlatod. Másével nem összehasonlítható.

És mi legyen, ha vásárolt tőled a célközönséged?

Az értékesítési tölcsér nem ér véget az első vásárlás után. Az email sorozatot folytatnod kell tovább, hogy a célközönséged újabb és újabb vásárlásokra ösztönözd. A hűség kialakulása az elsődleges sarokköve az újbóli vásárlásoknak. Legyenek hűséges olvasóid, követőid, vásárlóid!

Egy működő értékesítési tölcsér (sales funnel ) létrehozása időt és sok munkát igényel, de bőven megéri a belefektetett energiát. Sőt, ma már kihagyhatatlan eszköze kell hogy legyen egy online vállalkozásnak! Lehet, hogy az első ajánlatoddal nem nyűgözöd le a feliratkozódat, míg egy másikkal viszont igen. Mérd a tölcséred eredményeit, vizsgáld hogy a sales funneled emailjei hogyan dolgoznak, ha azt látod, hogy nem hozzák számodra a várt eredményeket, akkor ne habozz változtatni, módosítani az emailken vagy épp magán az ajánlatodon!

Így a végén eljutsz odáig, hogy lesz egy jól kidolgozott, önműködő rendszered, mely futószalagon hozza a számodra a vásárlókat.