Hogyan építs értékesítési tölcsért?
De mi is az az értékesítési tölcsér?

A célközönségednek a tölcséredben haladásának több lépcsője van. A cél pedig a konverzió, azaz a vásárlás. Íme a lépcsőfokok:
- Új ügyfelek, érdeklődők bevonzása
- Felkelteni az érdeklődésüket
- A terméked, szolgáltatásod megszerzésének a vágya
- Eladás
Új ügyfelek, érdeklődők bevonzása
Több forrásból is be tudod terelni az embereket a tölcséredbe: a Facebookról, fizetett hirdetésekből, tartalom marketing használatával például. A weboldaladra látogatókon felül használd a fizetett hirdetéseket ( facebbok, Google ), a közösségi média tartalmakat, ( ezért kell nagyon jó posztokat írnod például ). Mindezt azért, hogy megismertesd a céged, magad, a termékeid, a szolgáltatásod, a márkád a célközönségeddel.
Ahhoz, hogy az emberek be akarjanak lépni a csatornádba, fel kell nekik ajánlanod valami igazán érdekeset és értékeset is. Egy ellenállhatatlan ingyenes ajánlatot. Ez az ajánlat lehet egy hasznos ebook, egy email tanfolyam, egy videó tanfolyam, egy X százalékos vásárlási kupon, a lényeg, hogy az érdeklődőd email címéért cserébe adod. Így lesz egy olyan listád, melyre olyan embereket gyűjtesz, akiket érdekel az a téma, amivel a vállalkozásod foglalkozik,. Ennek a listának aztán össze kell állítanod és el kell indítanod egy email sorozatot. Ezen emailek segítségével tereled a feliratkozóidat egyre lejjebb és lejjebb a tölcséredben. Ezért nagyon nem mindegy, hogyan állítod össze a sorozatot.
Értékesítési tölcsér tartalom az érdeklődés elmélyítésére
A tölcsér minden egyes különböző szakaszához megfelelően igazított emaileket kell küldened. Buzdítani a feliratkozóidat, hogy az egyes lépcsőfokokhoz tartozó feladatokat végezze el. Töltse le, olvassa el, lájkolja, kérdezzen, ossza meg, vegye meg. A lényeg, hogy teljesítse az épp aktuális szakaszhoz tartozó feladatot.
A tölcséred kezdeti szakaszában az a feladatod, hogy mélyitsd el a témádban a feliratkozódat, adj minél több tudást, tanítsd, oktatsd, készítsd fel a terméked, szolgáltatásod használatára az érdeklődőd és egyben építs bizalmat a cégeddel, magaddal kapcsolatban és tekintsen rád szakértőként, ha egy mód van rá.
Értékesítsd a termékeidet
Ebben a szakaszban tudod a terméked, szolgáltatásod sales oldalára is irányítani a célközönséged.
Vedd elő a legjobb ajánlataidat. Kínálj fel bónuszokat! Ajánlj fel százalékos kedvezményt, legyenek csomag ajánlataid, vagy legyen egyet fizet kettőt kap akciód! A lényeg, legyen különleges, egyedi az ajánlatod. Másével nem összehasonlítható.
És mi legyen, ha vásárolt tőled a célközönséged?
Egy működő értékesítési tölcsér (sales funnel ) létrehozása időt és sok munkát igényel, de bőven megéri a belefektetett energiát. Sőt, ma már kihagyhatatlan eszköze kell hogy legyen egy online vállalkozásnak! Lehet, hogy az első ajánlatoddal nem nyűgözöd le a feliratkozódat, míg egy másikkal viszont igen. Mérd a tölcséred eredményeit, vizsgáld hogy a sales funneled emailjei hogyan dolgoznak, ha azt látod, hogy nem hozzák számodra a várt eredményeket, akkor ne habozz változtatni, módosítani az emailken vagy épp magán az ajánlatodon!
Így a végén eljutsz odáig, hogy lesz egy jól kidolgozott, önműködő rendszered, mely futószalagon hozza a számodra a vásárlókat.