A szövegírás 10 parancsolata

Ez a 10 parancsolat vonatkozik mindenféle szövegírásra, így, a blogbejegyzéseidre, cikkeidre, hírleveleidre, weboldaladra, hirdetési szövegeidre is!

1. Ismerd a közönséged!

Ez az egész online vállalkozásod alapja! Nekik írsz, nekik kommunikálsz, nekik írsz hírlevelet, cikket, oldalt, sales oldalt, nekik akarod értékesíteni a termékeidet, szolgáltatásaidat! Úgy írj nekik, mintha ott ülnének veled szemközt és azonnal meg kellene érteniük, hogy mit akarsz, hogy pontosan azokat az érzelmeket váltsd ki belőlük, amit ki szeretnél váltani.

2. Teremts értéket!

Miért válasszák a te termékedet vagy szolgáltatásodat, miért jók ezek, miért ezt és ne mást, miben különbözik a piacon található többi terméktől. Erről ugye már többször is írtam/beszéltem, és íme a miért, mert erre is folyamatosan “emlékeztetned” kell a közönséged. Legyen benne a kommunikációdban.

3. Legyen egyedülálló, visszautasíthatatlan ajánlatod!

Miben különbözöl te, a céged, a termékeid a versenytársaidtól és az ő termékeiktől. Miért egyedülálló az a bizonyos valami, amit el akarsz adni? Miért egyedülálló a céged? Miért vagy te az? Építsd úgy fel az ajánlatodat, hogy azt az érdeklődő képtelen legyen otthagyni. Ne azt érezze, hogy te ezt izzadságszagúan tukmálod rá, hanem azt érezze, hogy ő ezt most azonnal AKARJA!

4. Határozd meg a céljaidat!

Mielőtt nekiállnál bármilyen tartalmat is készíteni, az első lépés mindig az legyen, hogy határozd meg, hogy azzal mi a célod! Mit szeretnél az adott tartalommal elérni, legyen az egy facebook poszt, egy cikk, egy videó, bármi. Mindig tudd előre, hogy mit akarsz vele elérni, mi vele a célod!  El akarsz adni vele? Több feliratkozót szeretnél vele? Meg akarod ismertetni a szolgáltatásodat vagy a termékedet? Ha ez megvan, akkor sokkal jobban fogod tudni úgy elkészíteni a tartalmat, hogy az adott célra fókuszáljon, és a célközönséged is pontosan érteni fogja, hogy épp mit vársz el tőle, mi a feladat, amit teljesítenie kell. Fontos, hogy ez a cél a segítség is legyen egyben. Tehát, te nem értékesítesz, hanem segítesz megoldani egy problémát.

5. Használj figyelem felhívó címsort, emailek esetében tárgysort!

Ezt talán magyarázni sem kell. Ha nem elég érdekes, ha nem elég figyelemfelhívó a címed, az email tárgyad, akkor egészen egyszerűen nem fogják megnyitni, nem fogják elolvasni. Még akkor sem, ha az egyébként életed legjobb írása amúgy. Akkora “zaj” van már az interneten, hogy egy középszerű címmel, egy sablonos tárgysorral nem mész messzire. Ki kell tűnnöd ebből a zajból, ki kell lógnod valahogy a sorból, hogy észrevegyenek és figyeljenek rád.

6. Óvakodj a töltelék szavaktól!

Sokszor találkozom olyan tartalmakkal, amelyek tele vannak zsúfolva teljesen felesleges töltelékszavakkal. Olyanokkal, amelyek nem mondanak semmit, de nő a karakterszám tőlük. Vagy épp azt reméli tőle az írója, hogy okosabbnak tűnik tőlük. De pont az ellenkező hatást lehet velük elérni. Törekedj inkább az egyszerűbb megfogalmazásra. Ne írj barokkos körmondatokban. Légy egyszerű, könnyen érthető, rövid. Ha egy mondatot meg lehet úgy is fogalmazni, hogy kiveszed belőle a feleslegesen halmozott mellékneveket, határozókat és még akkor is pontosan lehet érteni, hogy mit akarsz, akkor szedd ki őket a szövegből.

7. Használj jelen időt!

Ne jövő időben fogalmazz, és ne feltételes módban. Úgy írj a termékedről, a szolgáltatásodról, mintha az már most is a célközönséged tulajdona lenne. Mintha már most is használná, mintha már most is az ügyfeled lenne. Amikor a problémáiról írsz, tedd azt is jelen időben. Így könnyebben tud azonosulni vele, könnyebben magára ismer. Amikor arról írsz, hogy a hova juthat el a vevő a termékeddel, szolgáltatásoddal: akkor is.

8. Használd fel a vásárlói véleményeket!

Ha már lesznek, természetesen. Kérj mindig visszajelzést a vásárlóidtól, az ügyfeleidtől. Írhatsz belőlük esettanulmányt, hírlevelet. Készíthetsz belőle Facebook posztot, és felhasználhatod a sales oldaladon is. Addig, míg kezdő vagy, nyilván ezt nem tudod megtenni. De erre is létezik megoldás. Egy próbaterméket odaadhatsz egy érdeklődődnek véleményért cserébe, vagy amíg nem indítod el a tanfolyamod, teszteld azt próba tanulókkal, akik hamarabb és ingyen jutnak hozzá, cserébe a véleméynükért. Sokan szeretik a vásárlói véleményeket. Főleg akkor amikor egy webshopból rendelünk és kíváncsiak vagyunk, másoknak mi a véleménye az adott termékről. Elégedettek-e vagy sem, ajánlják-e vagy sem? A vásárlói véleményekkel bizalmat építesz a célközönségedben. Ne hagyd ki!

9. Legyél érthető és tömör!

Mindig fogalmazz világosan, érthetően. Légy egyszerű és tömör. Ne akarj mindenáron “céges” kommunikációt, ne írj nyakatekert megfogalmazásban, hogy cégesebbnek, hivatalosabbnak tűnj. Írj úgy, ahogy az ismerőseidnek írnál. Tördeld a szöveget. Használj kiemeléseket, alcímeket. Ne folyjon egybe az írásod. Ne egy nagy tömör massza legyen, hanem részekből, fejezetekből, alfejezetekből álljon. Ha egy nagy egybefolyó masszát lát az érdeklődőd, nem fogja elolvasni, amit írtál. Tördeld, darabold a szöveget. Sokkal élvezetesebb így olvasni, mint egy hosszú, végeláthatatlan szöveget.

10. Legyen „csinos”!

Használj képeket, amik erősítenek a mondanivalódon. Használj videókat, ha az illik a témádhoz és a célközönségedhez. De légy óvatos is ezek használatával. Ne elvonja a figyelmet a mondanivalódról, a termékedről, épp ellenkezőleg, támogassa azt. Ne legyél giccses, szirupos. Ne legyen túl sok. Találd meg a megfelelő mennyiséget, és minőséget a képek és színek tekintetében.

Honlapkészítés

honlap készítés

Weboldalkészítés szolgáltaás alapú vállalkozásoknak és digitális termékeket forgalmazó cégek részére.

Weboldal Audit

audit

Tudni szeretnéd hogyan fejleszd honlapod, mit javíts rajta, hogy jobb helyezést érjen el a keresőben? Hogy még inkább szeressék a felhasználóid? Teljeskörű weboldal elemzés.

Az ndomotor.hu oldal célja, hogy levegye a válladról a weboldal készítés minden nyűgét s baját. Azért, hogy te azzal foglalkozhass, ami a legfontosabb a számodra, hogy pénzt termelhess. Ebben a szövegeimmel és a design kivitelezéssel szeretnék én is segíteni neked.

Dömötör Nikoletta, online kommunikációs szakember, szövegíró, weboldal készítő

Szakterületem a hatékony online kommunikáció, a szövegírás és a hozzájuk tartozó design kivitelezése is. Folyamatosan képezem magam azért, hogy neked a lehető leghatékonyabb szövegeket tudjam írni. Weboldalt készíteni pedig imádok.