Építs termékpiramist!

Szerző:

A termékpiramis tulajdonképpen azt jelenti, ahogyan a  termékeid, a szolgáltatásaid épülnek egymásra. Illetve, hogy, HOGYAN épülnek egymásra. Tudniillik, ha hatékonyan akarsz értékesíteni, akkor van pár szempont, amit muszáj betartanod.

Például azt, hogy a termékeidet nem össze-vissza, randomszerűen ajánlgatod az érdeklődőidnek, hanem egy logikusan felépített rendszerben, egy termékpiramissal.

Sokszor láttam olyat, hogy egy kezdő vállalkozónak van egy, azaz egy darab terméke és azt akarja azonnal értékesíteni. Én is jártam így kezdőként. Sokan tanácsolják azt, hogy ne várj a tökéletes értékesítési pillanatra, mert az sohasem jön el, amikor minden stimmel, minden készen van. Állj a célközönséged elé már akkor is, amikor csak egy terméked van, kezdd el értékesíteni azt, a többi részletet pedig dolgozd ki utána rohamtempóban. Van, akinek bejön ez a tanács. Őszinte leszek, nekem, kezdőként, nem jött be. Ezért mondom azt, ha van időd, energiád, akkor inkább építsd fel a termékpiramisod elejétől a végéig, legalább egy részletes vázlat erejéig, aztán készítsd el a hírlevél sorozatod, időzítsd be őket és hadd szóljon!

A termékpiramissal és az email marketinggel a legnagyobb feladatod az, hogy a hideg közönségből felmelegített közönséget generálj. Azaz, az érdeklődőből vásárlót.

  • Hideg közönség: aki még nem ismer, nem hallott rólad, most találkozik veled először, épp ezért, mivel semmit sem tud rólad, a cégedről, a szolgáltatásodról, termékeidről, bizalmatlan veled. A legritkább esetben fordul az elő, hogy a hideg közönség azonnal vásároljon. Már csak emiatt sem éri meg direktbe csak a termékeidet hirdetni például a Facebookon, pontosan emiatt van szükséged az email marketingre.
  • Meleg közönség: ismer téged, fent van a listádon, érdeklődik a termékeid, szolgáltatásod iránt és csak egy hajszál választja el a vásárlástól. Ezért kell a hírleveleiddel, az email marketinggel felmelegítened az érdeklődőket! Ezért kell termékpiramist is építened! 

Először fel kell ébresztened a kíváncsiságát a hideg közönségnek, majd bizalmat kell építened, hogy megtartsd a figyelmüket és ezután tudsz értékesíteni nekik.

Ehhez szükség van a termékpiramisra, amiben a termékek valóban egymásra épülnek, hogy ne omoljon össze az építmény.

A termék piramis azt is lehetővé teszi a számodra, hogy újra és újra tudj értékesíteni a célközönségednek. Mert nem csak egy termékpiramist tudsz felépíteni, hanem gyakorlatilag bármennyit. Ha az egyik végére ért az érdeklődőd, át tudod vezetni egy következőbe.

Ezt pedig lépésről lépésre haladva lehet elérni, azaz, ahogy halad felfelé a piramison, úgy kínálsz egyre értékesebb terméket, szolgáltatást. Az értékest pedig nem csak az árra, hanem a mögötte álló tudásra, használhatóságra is értem.

A piramis minimum 3 lépcsőfokből áll. De ez nagyon a minimum.

  • Csali
  • Olcsó Belépő termék
  • Fő termék

Lehet még a végén egy profit maximalizáló termék is. Lehetnek írtam, de valójában, ha tényleg keresni is akarsz, akkor megvalósítod. Sőt, lehet több szintje is a piramisodnak, lehet a végén prémium, meg luxus termék is.

Mitől lesz jó a csali?

Mi a jellemzője egy csali anyagnak?

  • Ingyenes
  • Email címért cserébe adod oda
  • Feliratkozás egy űrlapon keresztül, hogy listát építhess és feliratkozás után elindulhasson az előre beidőzített hírlevél sorozatod.

 Az ingyenesen letölthető, megnézhető, meghallgatható csalidnak az elsődleges feladata hogy, erre a legfontosabb kérdésedre adjon választ:

  • Mivel tudod segíteni a célközönséged?
  • Mi az, amit a célközönséged akar, amivel segítesz neki, amiért cserébe megéri megadnia az email címét?

 Az ingyenes csalid avagy lead magneted:

  • Legyen hasznos
  • Legyen olyan, hogy amikor elolvassa, megnézi, meghallgatja az érdeklődőd azt gondolja magában: úristen, ha ezt kapom itt ingyen, mi lehet a fizetősben?
  • Ne legyen túl hosszú! Semmi szükség arra, hogy megírd az újabb Háború és békét. Legyen tömör, gyakorlatias, hatékony.

Formailag lehet:

  • Pdf
  • Ebook
  • Hanganyag
  • Videó
  • Rövid online tanfolyam
  • Webinárium
  • Próbaidőszak
  • Teszt termék

 A lényeg, hogy a csalidból is jól követhető legyen, hogy mivel foglalkozol, mi a célja a weboldaldnak és kapcsolódjon, mintegy vezesse be a termékeidet, szolgáltatásodat. Legyen köztük kapcsolat. Gyakorlatilag, egyik következzen a másikból. Elolvasta az érdeklődőd az ingyenes csali anyagod, aminek egyenes következménye, hogy akarja megvenni a hozzá szorosan kapcsolódó fizetős termékedet is. Akkor is, ha webshopod van!

 Ha a célközönségedet szegmentálni tudod, azaz több csoportra osztani, akkor mindegyik szegmensnek készüljön külön csali anyag. Például, ha állateledeleket forgalmazol, lehet külön csali anyagod a macskásoknak, kutyásoknak, hörcsögösöknek, papagájosoknak, halasoknak.

Például ha elindítasz mondjuk egy Süti Sulit, ahol az online tanfolyamok és hozzájuk kapcsolódó eszközök segítségével a kezdőtől a haladó szintig lehet eljutni, akkor ehhez kapásból három ingyenesen letölthető lead magnetet is lehet – sőt, ajánlott is – készíteni.

 Kezdő – Haladó – Profi

 A belépő termékedet is így kell megcsinálni, azaz, ennek a három szintnek megfelelően. Ráadásul, az is fontos, hogy a csali anyag valahogy utaljon a belépő termékre. A belépő termék pedig bevezetője a Fő terméknek, ami után a profit maximalizáló terméked vagy szolgáltatásod értékesíted.

Google Words/Google Docs alkalmas arra, hogy ingyen készíts PDF-et.

Youtube/Vimeo alkalmas arra, hogy videókat készíts. Felveszed a mobiloddal és feltöltöd.

Soundcloud pedig hanganyagok felvételére alkalmas.

És persze ne feledkezzünk meg az email marketing szolgáltatódról sem, ahonnan a feliratkozóid a hírleveleidet megkapják.

Nézd meg, hogy a piacodon, a versenytársaid milyen lead magnetet kínálnak, használnak. Hogyan? Milyen módon? Hol találod meg a weboldalukon?

Gondolkozz el azon, hogy te mit kínálhatnál csali anyagként. Milyen formában? Milyen témában? Milyen problémát oldasz meg vele?

Az elkészítésre ne használj el 2 hétnél több időt!

Ha ezzel elkészültél, ha kész a csali anyagod, akkor készíteni kell hozzá egy feliratkoztató oldalt.

Hova helyezd el a feliratkoztató oldalad?

A kezdő oldalad elejére célszerű tenni. Ezért próbálj olyan sablont keresni, ami egy sliderrel indít, amin van egy gomb is.

Használhatsz popup, azaz felugró ablakot is. De ezzel óvatosan, mert a Google nem szereti a zavaró popupokat és felhasználóként én sem, nálam például le is van tiltva a magán fiókomban. A pop up abban az esetben nem zavaró, ha például akkor ugrik fel, amikor az x, az oldal bezáró gomb felé közeledik a kurzor, tehát, már végeztem az olvasással és épp elhagynám az oldalt, ekkor felugrik egy ablak és felajánl nekem egy ingyenes csali lehetőséget, vagy a “hülyének is megéri” vásárlást. Ez így nem zavaró, de nem is biztos, hogy a leghatékonyabb. Van egy másik hátránya is a pop upoknak, méghozzá az, hogy nem mindegyik túl mobil barát. Nehéz őket olvasni, kitölteni és a legzavaróbb, hogy bezárni is. De érdemes azért velük is kísérletezni.

Az oldal sávban is elhelyezheted a feliratkozató formodat, űrlapodat. Ezt mondjuk leginkább blogbejegyzéseknél tudom elképzelni.

Ha már a blogbejegyzéseknél tartunk, teheted a feliratkoztató űrlapodat a bejegyzés végére is. Hiszen, ha valaki egy adott témában végig olvassa a cikkedet, nagy valószínűséggel fel is iratkozik hozzád.

Miután feliratkozott egy érdeklődő, indulhat számára az előre beidőzített hírlevél sorozatod.

 Belépő termék:

  • Ez egy olyan termék, szolgáltatás, tanfolyam kell, hogy legyen, aminek kellően alacsony az ára. A belépő termékeddel az a célod, hogy azt a bizonyos lélektani határt, ami az érdeklődés és az első vásárlás között van, azt ezzel a termékkel át tudja lépni a célközönséged. Olyan termék legyen, olyan áron, hogy azt mondják, “ez a hülyének is megéri ennyiért!” A Belépő termékkel nem a profit termelés a cél, hanem annak a bizonyos lélektani határnak az átlépése, éppen emiatt, annyira olcsón kell adnod, amennyire csak lehetséges. Ha a Belépő termékeddel tudsz annyit keresni, hogy a csali anyagod hirdetéseit fedezni tudod vele, már elérted a célodat. Profitot a termékpiramisod további termékeivel fogsz keresni.
  • A Belépő terméked úgy állítsd elő, hogy az önmagában is használható legyen. Tehát, ha tanfolyamot készítesz, akkor az olyan legyen, amivel egy konkrét problémát elejétől a végéig meg tud oldani vele a vevőd. Ha fizikai terméket értékesítesz akkor is úgy kell kiválasztanod ezt a terméket, hogy önmagában is használható legyen, de azért további vásárlásra ösztönözd vele az érdeklődőt. Például, ne csak az ágyrugót add el, hogy aztán megvegye mellé majd az ágyat is, de például az ágykeret már lehet belépő termék, ami után egy jóval drágább matracot értékesítesz majd hozzá.

Fő termék:

  • Egy nagyon égető problémájára adjon gyors és hatékony megoldást a célközönségednek és logikailag kapcsolódjon a Belépő termékedhez is. És ezt akkor is így tervezd meg ha nem info termékekkel, vagy szolgáltatással foglalkozol, hanem webshopod van.
  • Ezt a termékedet természetesen már drágábban árazd be, mint a Belépő termékedet. De használj egyedi árazást, azaz, ne az legyen az elsődleges szempontod, hogy a konkurencia a hasonló termékét mennyiért adja, és akkor majd te jóval olcsóbban fogod. Soha ne menj bele árversenybe! Ha valamit a többiekhez képest túl olcsón adsz, azzal nem bizalmat, épp ellenkezőleg, gyanút ébresztesz az érdeklődőkben. Legyenek egyedi, senkivel sem összehasonlítható áraid.
  • Adj mellé pénzvisszafizetési garanciát, minél nagyobb a garancia, annál jobb, annál kevesebben élnek vissza vele. Ha fizikai terméket árulsz, akkor ez törvényi előírás is, ennek mindenképpen nézz is utána. Ha úgy állítod össze az ajánlatodat, hogy a vevőd azt érzze, a legjobb döntést hozta azzal, hogy megvásárolta a termékedet, máris nullára csökkentetted a garanciával élők számát.

Profit maximalizáló termék: 

  • A lényege, hogy a Belépő terméked és a fő terméked hatását, eredmémyeit növelje és még jobban gyorsítsa fel.
  • Ez lehet egy másik termék, de lehet egy magasabb szintű szolgáltatás is. Például, ha van egy online tanfolyamod arról, hogy hogyan szervezz buli? A hozzá kapcsolódó profit maximalizáló terméked lehet egy szolgáltatás aminek keretében te szervezed meg ezt a bizonyos bulit.
  • Az ára, amennyiben egy szolgáltatás keretében te csinálsz meg valamit, amit az előzőekben oktattál, akkor magasabb legyen, mint a Fő termékedé, azonban, ha mondjuk a fő terméked egy mobiltelefon, amihez a profit maximalizáló egy hozzávaló tok, akkor nyilván alacsonyabb legyen. Ennek a terméknek a beárazása tehát attól függ, hogy konkrétan mi lesz.

Hogyan állítsd össze a termékpiramisod?

Van egy trükk, amit én magam is szeretek alkalmazni: sokan vannak, akik elkészítik a fő terméküket, majd amikor kész, azt kezdik el darabolni: lecsippentenek egy kis részt, fejezetet, az lesz az ingyenes csali, majd egy kicsit többet, az lesz a Belépő termék és így tovább és így tovább. Így egészen biztos lehetsz abban, hogy logikailag kapcsolódnak egymáshoz. Ez nyilván info termékek esetében működik csak, fizikai termékek esetében nyilván nem működik, hogy egy adott terméket elkezdesz feldarabolni és először csak a csavarokat, majd a lábakat, majd az ülőkét, és végül egy szerszámkészletet, hogy összeszerelhesd a széket. Fizikai termékek esetében valóban kreativitásra lesz szükséged, de hidd el, ebben az esetben sem ördöngösség összeállítani a termékpiramisod!

 

 

Az ndomotor.hu oldal célja, hogy levegye a válladról a weboldal készítés minden nyűgét s baját. Azért, hogy te azzal foglalkozhass, ami a legfontosabb a számodra, hogy pénzt termelhess. Ebben a szövegeimmel és a design kivitelezéssel szeretnék én is segíteni neked.

Dömötör Nikoletta, online kommunikációs szakember, szövegíró, weboldal készítő

Szakterületem a hatékony online kommunikáció, a szövegírás és a hozzájuk tartozó design kivitelezése is. Folyamatosan képezem magam azért, hogy neked a lehető leghatékonyabb szövegeket tudjam írni. Weboldalt készíteni pedig imádok.